Заходи, щодо попередження шахрайств з використанням Інтернет ресурсів
Заходи, щодо попередження шахрайств з використанням Інтернет ресурсів
Протягом 2021 року продовжують мати місце випадки, пов’язані із заволодінням коштами громадян з використанням Інтернет ресурсів або електронного доступу до банківських рахунків.
Інтернет – сприятливе середовище для шахрайств. Цьому сприяють характерні для мережі анонімність і масовість.
Аферистів насамперед приваблює попит на послуги Інтернет магазинів та аукціонів, який щороку зростає у кратні рази. Найбільше шахрайств з використанням Інтернет ресурсів, серед яких переважають купівля-продаж товарів (послуг), а також списання та викрадення коштів з банківських рахунків.
Причиною скоєння кіберзлочинів є те, що громадяни під час спілкування в Інтернеті чи по телефону з невідомими особами, які представляються співробітниками банків, торгових підприємств, павільйонів, надають повні анкетні дані, номери сім-карток мобільних операторів, банківські та рахункові рахунки. Злочинець отриману інформацію відразу ж використовує в банкоматах, знімаючи з терміналу грошові заощадження.
Складність викриття вказаної категорії злочинів криється у великій географії їх скоєння. Йдеться, насамперед, про те, що картки, на які жертви переказують кошти імітуються в одній області, знімають готівку в іншому регіоні, а власне потерпілий перебуває у третьому місці країни.
Яких правил слід дотримуватися користувачам Інтернет ресурсів:
- розраховуватись зі службою доставки по факту отримання товару (післяплата) або передавати готівку безпосередньо продавцеві в руки;
- не рекомендується переказувати кошти на гаманці електронних платіжних систем (це не гарантія стовідсоткової ідентифікації особи користувача (продавця));
- якщо продавець пропонує перерахувати кошти на рахунок однієї з банківських установ – вимагайте від нього копію паспорта, а для Інтернет магазинів – реєстраційні документи суб’єкта господарювання, аби перевірити відповідність банківських реквізитів з даними продавця (шахраї зазвичай використовують банківські картки сторонніх осіб, тому звертайте увагу на розбіжність між анкетними даними продавця та власника картрахунку).
У випадках шахрайства, громадянам необхідно відразу звертатись у відповідну банківську установу для блокування рахунку та у правоохоронні органи – з метою запобігання вчинення злочину.
Могилів-Подільська
місцева прокуратура Вінницької області