СУСПІЛЬНО КОРИСНІ РОБОТИ ЯК ДІЄВИЙ ІНСТРУМЕНТ ПРИМУСОВОГО СТЯГУВАННЯ ЗАБОРГОВАНОСТІ ПО СПЛАТІ АЛІМЕНТІВ
Адміністративні правопорушення є найпоширенішим видом правопорушень. Суспільна шкода кожного окремого адміністративного правопорушення є незначною і тому вони більш поширені у суспільстві. За дане правопорушення передбачено різні адміністративні стягнення, у тому числі і громадські та суспільно корисним роботи.
Накладення адміністративних стягнень – це кінцевий результат застосування заходів адміністративної відповідальності. У законодавстві існує вичерпний перелік адміністративних стягнень, який регламентується статтею 24 Кодексу України про адміністративні правопорушення
Один з найпоширеніших видів адміністративного стягнення на даний час, зважаючи на економічне становище громадян, що впливає на здатність сплачувати штрафи є суспільно корисні роботи.
Внаслідок прийняття 7 грудня 2017 року Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом удосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів» було внесено зміни до низки законодавчих актів, у тому числі до КУпАП.
Суспільно корисні роботи полягають у виконанні особою, яка вчинила адміністративне правопорушення, оплачуваних робіт, вид яких та перелік об’єктів, на яких порушники повинні виконувати ці роботи, визначає відповідний орган місцевого самоврядування. Суспільно корисні роботи призначаються районним, районним у місті, міським чи міськрайонним судом (суддею) на строк від ста двадцяти до трьохсот шістдесяти годин і виконуються не більше восьми годин, а неповнолітніми – не більше двох годин на день.
Суспільно корисні роботи не призначаються особам, визнаним інвалідами I або II групи, вагітним жінкам, жінкам, старше 55 років та чоловікам, старше 60 років.
Слід звернути увагу на теє те, що за виконання суспільно корисних робіт порушнику нараховується плата за виконану ним роботу. Оплата праці здійснюється погодинно за фактично відпрацьований час у розмірі не меншому, ніж встановлений законом мінімальний розмір оплати праці.
Так, протягом 2021 року на виконання до Чернівецького районного сектору філії Державної установи «Центр пробації» у Вінницькій області надійшло 5 рішень суду щодо осіб, які були притягнуті до адміністративної відповідальності у вигляді суспільно корисних робіт. Дані порушники відбували суспільно корисні роботи на Комунальному підприємстві «Чернівецький комунсервіс». За виконану суспільно корисну роботу правопорушникам було нараховано, а також спрямовано на рахунок Чернівецького районного відділу Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області кошти в сумі 20075,66 грн. Випадків злісного ухилення від відбування стягнення у звітному періоді не було.
Не зважаючи на те, що основний тягар в організації виконання даного адміністративного стягнення покладається на органи місцевого самоврядування, все ж суспільно корисні роботи є дієвим інструментом примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів.
Начальник
Чернівецького районного сектору
з питань пробації Олег МЕЛЬНИК